21 11-2024
Αθήνα

Κάλεσμα στο Συνέδριο της ΕΕΔΥΕ

Το 20ο Συνέδριο της ΕΕΔΥΕ θα πραγματοποιηθεί 23 και 24 Νοεμβρίου 2024

22 11-2024
Aθήνα

Πρόσκληση σε εκλογές για την ανάδειξη νέας Εφορείας Διακοσμητικής

Την Κυριακή 8 και Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2024, ώρα 8.00 π.μ. έως 8.00 μ.μ.

14 11-2024
14/11/2024

Το ΕΕΤΕ για το Πολυτεχνείο

Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας τιμά την 51η επέτειο του Πολυτεχνείου

Στηρίζουμε-συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή των εκπαιδευτικών

 


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ-ΧΑΙΡΕΤΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ,

ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

Το ΕΕΤΕ  χαιρετίζει  την απεργιακή κινητοποίηση της Δευτέρας 11-10-21, στηρίζει την αποχή-απεργία των χιλιάδων εκπαιδευτικών από τις διαδικασίες αξιολόγησης, που αντιδρούν στην επιθετική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης, που χτυπά ανελέητα το δημόσιο σχολείο. Η στάση της υπουργού δείχνει και τις προθέσεις της κυβέρνησης.

Τόσο η προσφυγή που κατέθεσε η κ. Κεραμέως ενάντια στην μαζική αποχή του 90% και πλέον των εκπαιδευτικών, όσο κι η απόφαση του Δικαστηρίου  που έκρινε την απεργία παράνομη, βασίζονται στις διατάξεις του αντεργατικού, απεργοκτόνου νόμου Χατζηδάκη, που επιδιώκει να φιμώσει κάθε διαμαρτυρία και αντίδραση στις αποφάσεις της κυβέρνησης.

Η κυβέρνηση με τη στάση της δείχνει να περιφρονεί τη δημόσια εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς που αγωνίζονται χρόνια, προσπαθώντας να κρατήσουν όρθιο το δημόσιο σχολείο, τους μαθητές και τις οικογένειές τους.

Μετά από έναν στυγνό και χωρίς λογική οχτάμηνο εγκλεισμό, με κλειστά τα σχολεία, κατά τη διάρκεια του οποίου η κυβέρνηση επιδόθηκε στη  ψήφιση εκατοντάδων αντιλαϊκών νόμων και υπουργικών αποφάσεων, την κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων και των κοινωνικών επιστημών στο Λύκειο, την δημιουργία πανεπιστημιακής αστυνομίας, την ένταση της καταστολής, τον κατακερματισμό  των εργασιακών δικαιωμάτων με τον αντεργατικό νόμο, η υπουργός Παιδείας κατέθεσε, στη περίοδο των πανελλαδικών εξετάσεων για να ψηφιστεί μέσα στο καλοκαίρι, το νομοσχέδιο με τον βαρύγδουπο τίτλο: «Για την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών».

Σ΄ αυτό το διάστημα δεν πήρε κανένα μέτρο προστασίας  και  στήριξης, οι εκπαιδευτικοί ήταν εκείνοι που με προσωπικό κόστος και κάτω από τις απαράδεκτες συνθήκες της τηλεκπαίδευσης κράτησαν την επαφή των μαθητών τους με την μάθηση.  Έτσι και τώρα το Υπουργείο,  κραδαίνοντας τον αντιεκπαιδευτικό νόμο, άνοιξε τα σχολεία των 25 μαθητών ανά τμήμα, σε απαράδεκτες  αίθουσες, σε κοντέινερς, χωρίς κανένα υγειονομικό μέτρο προστασίας, με μειώσεις  προσωπικού, με μαθησιακά κενά των μαθητών λόγω καραντίνας, με εκπαιδευτικούς εξαντλημένους από τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας και την εργασιακή ανασφάλεια, με πρώτο μέλημα της την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση, την κατηγοριοποίηση των μαθητών, τις ατέρμονες εξετάσεις από την τρίτη δημοτικού, καμία χρηματοδότηση από την πολιτεία  στην Παιδεία και τελικά την παράδοσή της, άνευ όρων, στον ιδιωτικό τομέα. Στις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών φορέων η κυβερνητική απάντηση είναι η άγρια καταστολή και συκοφαντία, γιατί μόνο αυτό έχουν.

Την ίδια στιγμή όμως που χτυπούν εκπαιδευτικούς και γονείς,  σφυρίζουν αδιάφορα, όταν γίνονται οργανωμένες επιθέσεις σε σχολεία από χρυσαυγίτες κουκουλοφόρους (ΕΠΑΛ Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης κ.ά.), που εισβάλλουν από τη πίσω πόρτα με την ανοχή κάποιων διευθυντών και της αστυνομίας. Ενώ στα αντιφασιστικά συλλαλητήρια οι δυνάμεις καταστολείς χτυπούν απρόκλητα τους μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και όσους συμμετέχουν.

Η κυβέρνηση με εργαλείο τον νόμο Κεραμέως δείχνει τις επιδιώξεις της να φτιάξει ένα σχολείο στα μέτρα της αγοράς, μία Παιδεία των οικονομικά αρίστων, μία κοινωνία που θα διαχωρίζει τους λίγους κι εκλεκτούς από εκείνους που θα είναι τα γρανάζια της μηχανής του χρήματος. Με  τον νόμο Χατζηδάκη, έχει το εργαλείο που θα φιμώσει το μαζικό κίνημα που βλέπει ότι φουντώνει.

Όμως οι εργαζόμενοι απαντούν δυναμικά και μαζικά και απαιτούν:

- Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για τη λεγόμενη αξιολόγηση στα σχολεία και των εκπαιδευτικών (ν. 4823/2021, ν. 4692/2020, Υ.Α για εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση, διατάξεις για εσωτερικό κανονισμό), που θα οδηγήσει στην υποβάθμιση των σχολείων και στην παραπέρα κατηγοριοποίηση. Πρόγραμμα δημόσιας και δωρεάν επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών επιστημονικά καταρτισμένο με βάση τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.

- Να καταργηθεί - να μην εφαρμοστεί συνολικά ο νόμος 4823/21 (Κεραμέως).

- Καμία εμπλοκή ιδιωτικών φορέων, επιχειρήσεων και ΜΚΟ στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη λειτουργία των σχολείων. Αποκλειστικά κρατική χρηματοδότηση για όλες τις ανάγκες των σχολείων.

- Να καταργηθεί εδώ και τώρα η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η Τράπεζα θεμάτων.

- Να καταργηθεί, να μην εφαρμοστεί ο νόμος 4808/21 (Χατζηδάκη) για τα εργασιακά. Ο νόμος-έκτρωμα θα μείνει στα χαρτιά.

Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος συμμετέχει στις απεργιακές κινητοποιήσεις γιατί η ολόπλευρη μόρφωση χωρίς διαχωρισμούς είναι δικαίωμα όλων, γιατί η γνώση δεν αγοράζεται, γιατί η απεργία και τα συλλαλητήρια είναι η φωνή μας κι όσο προσπαθούν να μας την αφαιρέσουν τόσο δυναμώνει και όσο πιο πολλοί είμαστε αυτή η φωνή γίνεται εκκωφαντική.

Στηρίζουμε τη συνέχιση της απεργίας–αποχής και καλούμε τα μέλη μας που εργάζονται στα σχολεία να συμμετέχουν μαζικά  στις διαδικασίες των εκπαιδευτικών συλλόγων τους και στους αγώνες.


Το Newsletter μας

Χάρτης

Στείλτε μας μήνυμα

Επικοινωνία


Ωράριο

Δευτ.-Παρ:10