21 11-2024
Αθήνα

Κάλεσμα στο Συνέδριο της ΕΕΔΥΕ

Το 20ο Συνέδριο της ΕΕΔΥΕ θα πραγματοποιηθεί 23 και 24 Νοεμβρίου 2024

22 11-2024
Aθήνα

Πρόσκληση σε εκλογές για την ανάδειξη νέας Εφορείας Διακοσμητικής

Την Κυριακή 8 και Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2024, ώρα 8.00 π.μ. έως 8.00 μ.μ.

14 11-2024
14/11/2024

Το ΕΕΤΕ για το Πολυτεχνείο

Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας τιμά την 51η επέτειο του Πολυτεχνείου

Για το Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία

 


Για το Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία


Την στιγμή που το ΥΠΑΙΘ εν καιρώ πανδημίας αδυνατεί να αντιμετωπίσει τα κενά της τηλεκπαίδευσης κι ενώ πετούσε πυροτεχνήματα θριάμβου , δίνοντας παράσταση για το πόσο καλά λειτουργεί η πλατφόρμα ηλεκτρονικής διδασκαλίας, έρχεται μέσα στο σκοτάδι να περάσει ένα σαρωτικό νομοσχέδιο στο ίδιο αντιδραστικό πνεύμα που ταλανίζει την Παιδεία, χρόνια τώρα…
Σε μια χρονική περίοδο όπου η ανθρωπότητα βιώνει συνθήκες ενός άγνωστου πολέμου με αναγκαστικό εγκλεισμό, περιορισμό εργασιακών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και ελευθεριών, με κλειστά σχολεία, και με ανθρώπους που καταρρέουν οικονομικά και ψυχολογικά, το Υπουργείο Παιδείας κατέθεσε και επιδιώκει να ψηφιστεί άμεσα ένα αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που αφορά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.


Πρόκειται για επίθεση και περιφρόνηση απέναντι στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που δίνουν εδώ και μέρες τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών, μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες αναστολής λειτουργίας των σχολείων, χωρίς καμία ουσιαστική βοήθεια από την πλευρά της κυβέρνησης. Πρόκειται για επίθεση και περιφρόνηση απέναντι στους γονείς, τους μαθητές, τους εργαζόμενους στην εκπαίδευση, απέναντι στην ελληνική κοινωνία.


Λίγες μέρες πριν ανοίξουν τα σχολεία , το υπουργείο σχεδιάζει και προτείνει:
Αύξηση των μαθητών ανά τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο!!! Αντί να πάρουν άμεσα μέτρα για τη δημιουργία σύγχρονων και υγιεινών σχολικών τάξεων, προωθούν το στοίβαγμα μέχρι και 26 μαθητών σε αίθουσες κλουβιά και σε κοντέινερ.
Το σχολείο μεταμορφώνεται σε εξεταστικό κέντρο με την Τράπεζα Θεμάτων από την Α΄ Λυκείου για τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ. Αυξάνει τις εξετάσεις στο Λύκειο. Στην πράξη θα έχουμε μίνι πανελλαδικές για κάθε τάξη (με την Τράπεζα Θεμάτων) συν τις πανελλαδικές για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Έτσι θα μειωθούν οι ώρες διδασκαλίας και θα ενισχυθεί ο ρόλος των φροντιστηρίων για να υποκαταστήσουν τα κενά της δημόσιας παιδείας .
Προχωρά σε αλλαγές προγραμμάτων σπουδών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και εισαγωγή νέων θεματικών. Σχεδιάζει την εισαγωγή μαθημάτων Αγγλικών, Πληροφορικής και Φυσικής Αγωγής από το Προνήπιο ενώ αυξάνει τις ώρες διδασκαλίας του μαθήματος των Αγγλικών στις μικρότερες τάξεις (Α και Β) μειώνοντας τις ώρες της Μελέτης Περιβάλλοντος και εισάγει τα «εργαστήρια δεξιοτήτων με θεματικές όπως επιχειρηματικότητα, εθελοντισμός κλπ, δηλαδή προετοιμάζει μία γενιά στην κουλτούρα της απλήρωτης εργασίας .
Προβλέπει αύξηση των προτύπων και πειραματικών σχολείων και οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Εισάγει ποινές για τους αναπληρωτές σε περίπτωση παραίτησης. Τιμωρούνται για μια ακόμα φόρα οι αναπληρωτές, που επί 20 και πλέον χρόνια στηρίζουν τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων. Αντί να παρθούν ουσιαστικά μέτρα στήριξης της διαβίωσής τους εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας τους, τιμωρούνται με διετή ή τριετή αποκλεισμό από τους πίνακες σε περίπτωση μη ανάληψης υπηρεσίας.
Στο νομοσχέδιο προτείνεται η αξιολόγηση σχολικής μονάδας και με βάση τις επιδόσεις των μαθητών, από το Σεπτέμβριο του 2020 ενώ εξαγγέλλεται νέο ΠΔ για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών.


Επανέρχεται η αναγραφή της «διαγωγής» στα απολυτήρια του Γυμνασίου και του Λυκείου και οι λεγόμενες πολυήμερες αποβολές στο όνομα της πειθαρχίας των μαθητών κάτι που θα τους στιγματίζει ακόμη και στην αναζήτηση εργασίας!
Όριο εγγραφής μαθητών στα ΕΠΑΛ τα 17 χρόνια. Δηλαδή, πάνω από 70% μαθητές που για διάφορους λόγους διέκοψαν ή καθυστέρησαν την φοίτησή τους στο σχολείο (οικονομικοί λόγοι, ασθένεια, εργασία, κα.) αποκλείονται από μια ευκαιρία να αποκτήσουν δημόσια επαγγελματική κατάρτιση, αν έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους και όσοι αντέχουν οικονομικά οδηγούνται στις ιδιωτικές δομές…
Με αυτό το νομοσχέδιο που κατέθεσε η υπουργός, επιβεβαιώνεται η πρόθεση να γίνει το σχολείο και η εκπαίδευση γενικότερα, ένας μηχανισμός κοινωνικού διαχωρισμού, που αντί να εκπαιδεύει θα ειδικεύει, να γίνει η δημόσια παιδεία μία κρεατομηχανή που θα συνθλίβει την προσωπικότητα των παιδιών, θα στερεί από τους δασκάλους την απόλαυση της διδασκαλίας, θα διαλύει την οικογένεια που θα παλεύει να επιβιώσει ενώ θα πληρώνει για να αποκτήσουν τα παιδιά της ειδίκευση και δεξιότητες μέσα από ιδιωτικές δομές .
Εμείς οι εικαστικοί καλλιτέχνες που είμαστε ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι στα θέματα Παιδείας, με ένα μεγάλο κομμάτι μας να ματώνει στα σχολεία για την διδασκαλία της Τέχνης, την διάδοση του πολιτισμού, που εργαζόμαστε στις πιο αντίξοες και επισφαλείς συνθήκες με την αβεβαιότητα για το εργασιακό μας μέλλον,


ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΚΑΘΕ ΜΕΣΟ μαζί με όλους τους συναδέλφους μας, με τους μαθητές μας, με τους γονείς, απέναντι στο απαράδεκτο, αντιδραστικό νομοσχέδιο της ΝΤΡΟΠΗΣ.


Απαιτούμε να γίνει το σχολείο κύτταρο γνώσης, εποικοδομητικής σκέψης, δημιουργικής δράσης , κοινωνικοποίησης και πνευματικής ανάπτυξης με τεχνολογικό εξοπλισμό, προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών, προσωπικού καθαριότητας κα, ανάπτυξη δημιουργικών εργαστηρίων, ανάδειξη της Τέχνης και του Πολιτισμού.


ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΓΝΩΣΗ ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΕ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ


Διεκδικούμε δημόσια δωρεάν 12χρονη Παιδεία για όλους. Απαιτούμε χρηματοδότηση και όχι αυταρχικά μέτρα και τιμωρίες για εργαζόμενους και μαθητές. Θέλουμε ένα σχολείο στην υπηρεσία της λαϊκής μόρφωσης και όχι της αγοράς.


Το Newsletter μας

Χάρτης

Στείλτε μας μήνυμα

Επικοινωνία


Ωράριο

Δευτ.-Παρ:10